Friday, 3 June 2011

Pasangan terbaik aku yang cakap yang macam mana ha?

Hai bertemu kembali dalam segmen yayangwak wakyangya bersama saya, Encik Hamimi, rakan karib anda yang sentiasa bersama anda tak kira dimana jua 24 jan seminggu 12 bulan 365 hari...bwahahahahahaha..ok stop.

apakah topik yang hendak saya centerkan hari ini?..owh dah baca yek tajuk kat atas...? pasangan terbaik..bukan pasangan terbalik yek..bwahahaha ...oleh itu sila jawab dengan hati yang tulus ikhlas menerusi soalan dibawah...terbaik ke pasangan seperti ini?:
  • laki kacak, macho, dengan awek kiut, gebu..tomel lotte ...papejelah
  • laki suwid,romantik, dengan awek manja..caring ..kelakar
  • laki kaya raya..smart ..dengan awek bese-bese je..tapi baik hati

ahahaha....tiga cukup la..pandai pandai lah kan korang semua nak pikirkan yang lain yek...persoalannya...baguskah....relevankah.....terbaikk sanat ke?

mengikut pandangan saya..encik hamimi pasangan terbaik adalah mengikut sifat dan tingkahlaku mereka, hal paras rupa itu memang penting tetapi itu cumalah satu bonus sahaja....ahhh...tengoklah kat bawah ni :

sinetron ini terbaikk weii..x rugi tengok..haha

  • saling membimbing ke arah kebaikan
    • the best couple make u better and more better..kan bagus kalau korang saling nasihat menasihati menuju kearah kebaikan contohnya..pagi-pagi kejutkan bangun solat subuh..kalau yang tengah belajar tu tanyalah..esaimen tu dah siap ke..dah study ke belum...test esok ni...erm 
  • bertanggungjawab dalam apa saja perkara
    • apa itu tangungjawab?  kalau dipecahkan ia akan menjadi tanggung + jawab. tanggung=beban. oleh itu tanggungjawab bermaksud menjawab bebanan yang perlu dipikul korang. apakah bebanan tersebut?  contohnya la makwe korang urgent suruh jemput dia balik kerja..waktu tu malam dah.. korang nak buat apa ...jemput atau tak.. ha?
  • tidak menunjuk-nunjuk aka mengade-ngade
    • ini satu lagi..kadang kadang aku meluat tau jenis yang suka menunjuk-nunjuk ni..kalau boleh satu dunia ni tahu yang dia ada bf@gf watever tu... apa lu pikir barack obama ambik kisah hal korang? hahaha..cukup la weii... nak tunjuk boleh tetapi jangan keterlaluan ya..kang jadi macam putera william ngan kate tu...yang terdekat yusri ngan erra ..huhhh

mood: minta maaf kalau point yang aku ceritain ini tak tepat..aku cuma manusia biasa... why you so serious? hahah okbai




1 suka minum Orenzsusu: