Sunday, 26 June 2011

segmen: nakalnya saya masa kecil


semua orang pernah merasai masa keseronokan zaman kanak-kanak tak kira la sekarang ni korang dah jadi bapak orang, mak orang, ataupun bakal menjadi atuk..hahaha.. 

aku teringat lagi masa aku kecil..peh tahap kenakalan aku ni boleh dikatakan "agak" la rasanya...asik-asik kena marah.asik asik buat kerenah....aku kan duk kampung...lagilah seronok bermain main ni..ahahaha...

masa kecil aku suka sangat kalau main hujan..kalau hujan je mesti senyap-senyap keluar rumah....ahahahaha...nak buat cammane...dulu kan xde lagi air pancur kat bilik air...air hujan pun jadilah...lepas tu mulalah kena marah dengan mak..dah la kena marah.blablablabber....aku dengar je..wat dono....esoknya mesti demam...=.=

lepastu keseronokan diteruskan dengan bermain tanah... kawasan operasinya adalah kat bawah rumah....kitorang ngan member sebelah rumah ambik air kat paip ..lepas tu curah kat tanah tu buat ladi lembik...pastu uli-uli la jadi macam tanah liat...dan macam biasa la kena marah dengan keluarga.... aku teringat lagi kakak aku cakap masa tu .."adik tau tak tanah yang adik main tu ada taik kucing?"  err,,, nak muntah la pula bila teringat

*aha gambar masa raya ^^


kalau masa hujan kitorang main hujan kan... so kalau tak ada hujan kitorang main air lah!!! tempat permainan dulu-dulu bukan macam sekarang..sunway lagoon la...gambang waterpark la...ahhh manader masatu!! so kitorang memilih parit ataupun sungai yang agak dalam sebagai tempat bermain..hahaha...aku pun x paham kenapalah dulu-dulu kitorang sanggup jalan kaki sejauh 3 kilometer meredah ladang semata-mata untuk mandi sungai?? macam biasa la...masa tu kecik lagi kot..hahaha

yang aku tak boleh terima masa kecil..korang tau tak kotex? ala lampin wanita tu.. masa tu kan aku ni kecik...innesen la sanat..hahaha entah macam mana la aku boleh terjumpa menda tu... aku ngan member aku taktau apa kan nak buat dengan "kotex" ni . so kitorang pun ambik pastu carik-carik dan baling atas langit..haha bajet macam main kapas lah masa tu... haah da kantoi mau x mengamuk kakak aku... "bertuah punya budakk!! eiiiiiii~~"  

ehe yang ni taktau ini kategori nakal ataupun xde kerja ... masa tu kecik lagi...umo 7 tahun agaknya...aku taktau mendape pisau cukur tu...tapi aku tengok ayah aku pakai...macam biasalah diri ini rasa teruja nak menggunakannya juga.. dan dengan itu aku berjaya mencukur kening diri sendiri~ erk...pastu mulalah xnak pegi sekolah...takut kena ejek..wahahaha...kakak aku buat bijak..dia ambik eyeliner pastu dia ukir elok-elok kat kening aku.....wah macam opera cina la pulak!! ayyak!!!!


*************

Ahahahaaha~ dah la...banyak lagi menda nakal aku buat masa kecik...kalau bgtau xlarat la nak menaip..errr...so sape yang nak join segmen ni... silalah...aku tak paksa pun...ahahahaha apa  riben putih ? boleh gak...lalala...

penyertaan :

  • letak banner blog aku yang annoying tu...tingglkan backlink entri ini
  • letak gambar korang masa kecik-kecik comel tu..kalau segan takpayah pun xpe
  • citer la kisah kenakalan korang ya
  • tag la sape-sape yang korang nak..haahah
  • dah siap sila post kat kotak komen entri ini 

mood: kecik kecik je nakal..dah besar jadi baik..lalalala~^^



6 suka minum Orenzsusu:

riben putih said...

ahahaha nakal! eee akak2 dye skalu nakal..eyeliner pon boleh..hehe

riben putih said...

skali* typo pule

Nebengz... said...

biase la!! kanak2 kan innesen~ lalala

riben putih said...

http://ribenputih.blogspot.com/2011/06/segmen-nakalnya-saya-masa-kecil.html

ok dah join..hihi

kunci locker said...

ahahaha...aku leh join ke??

LinE PuTih LiNe HiTaM said...

oohh.... ape y aku nakal time kicik ek.. aduh....