Tuesday, 12 July 2011

Durian disukai ramai nyum nyumm....


wah lamanya aku tak update entri... so you know me... so lazy so malas blablabla....hahh!! ....

petang tadi nak diceritakan aku baru balik dari kelas kursus kahwin....eh silap kelas memandu.. dalam letih letih tu *poyo je letih padahal sempat lagi pergi jalan-jalan beli cendol kat pasar tani  ... sampai je kat rumah ..campak helmet, campak kunci, campak segala-galanya melainkan maruah diri ini...aku pun bergerak ke bilik air untuk mandi....melekit woii berpeluhh...tiba tiba aku terbau aroma yang agak familiar.....aha!! bau durian...wahhh abang aku beli durian...i laik its!!.... tak sabarnya nak makan...lalala





oleh itu aku nak bagi info sikit mengenai durian..
  • durian ini sedap
  • durian ini lagi sedap kalau isi dia kuning dan banyak isi
  • makan durian banyak-banyak boleh buat badan panas
  • sebab dia bergas~ maka sapa yang makan ubat jangan ngada-ngada nak makan durian ..mau mati ka?
  • orang kata kalau minum air masak dalam kulit durian tu badan jadi sejuk *betul ke
  • abang ipar aku ada kebun durian kat perak *perlu ke bagi tau
durian juga boleh diolah dalam dunia masakan. masakan berasaskan durian ialah:
  • pengat durian@serawa durian
  • lempok durian
  • tempoyak
  • cekodok durian@jemput durian
  • kek durian
  • kuih bingka durian
  • bubur kacang durian
  • jem durian
  • aiskrim durian

tapi ada juga yang kata  durian ini bau dia busuk la apa la ini la...haishh tak paham aku ...xpe pendapat dia kan


mood: makan sampai panas badan....hahahaahahaaha


4 suka minum Orenzsusu:

riben putih said...

ehe...durian dah gugur wehh~

Orenzsusu said...

durian pasar....lalala~~

Farierahasanz said...

ta peduli pun sal durian . .

*ta mkn durian =)

AesyaZealous said...

suke durian!! suke tempoyakk