Tuesday, 22 March 2011

Ubat Kuat (18sx)

Dah lama tak pergi ke kedai awek kemboja tu... eh eh rindu la plak kat awek tu...haha lol..masa tu nebengz tekak nebengz memang dah tahap kehausan yang melampau-lampau....biasalah kat umah sewa...air masak kering kontang...apakebenda pun takde...beli gula kena hurung dengan semut....masak air dalam heater cicak masuk...last sekali sampai tahap fedup sangat... beli air mineral...makan kat kedai...hahaha selamat tinggal dapur..

dalam jam 10 pagi rasanya...member nebengz ajak keluar minum air...kalau orang lain panggil ngeteh kan? masa tu kitaorang bertiga...lepak la kat kedai awek kemboja tu...."dik, air horlick beng satu, milo beng dua eh..? "

air sampai..macam biasa lepak-lepak ngeteh kat kedai...cakap bla bla bla....dari isu tsunami...awek miera liyana pakai seksi ...politik video xxx yang kononnya rakaman pemimpin pakatan rakyat...habis semua nak cerita.....air makin sikit...rokok berbatang-batang habis...dan tekak nebengz masih kering...dahaga lagi rasanya..."kak, mintak air kosong satu ya" order lagi air...manis sangat rasanya air horlick ni..

masa tengah ralit bercakap...tetiba ada sorang brader datang...pakai kopiah..baju biasa-biasa je...dia salam tangan..." adeh, ada jualan langsung gak ke kat sini..?" err...malas nya la aku nak layan..

"abang..hari ni saya nak jual ubat..ini ubat luka-luka tahan sakit..yang ni ubat sakit urat..yang ni nak hilang gatal-gatal kurap panau ..abang pakai ubat ni insyaallah masalah sakit abang hilang" sambil brader tu mengeluarkan botol ubat daripada beg sandang dia

"molek ke ubat ni?...ubat ni biasa je...banyak dah ni saya jumpa kat kedai...gini bang...ubat yang nak bagi kuat nak main ader tak? tu  ha kawan saya ni baru kawen bulan lepas... mana tahu dia nak cuba.." hahaha member aku buat otak penin dia..tak pasal-pasal member nebengz yang sorang lagi tu kena tuduh dah kawen...

"yang tu ada bang...tapi yang tu mahal sikit.. deangar ni..kalau nak pakai ubat ni...masa nak main tu..minum air masak...pastu telan ubat ni....lepas 15 minit telan ubat ni abang baru leh main..bagus ni bang...memang tahan lama dah..memang sedap la pakai ni...harga dia rm60 je " sambil brader tu keluarkan ubat tu dan tunjukkan pada kami..

"kitorang takder masalah lemah tenaga batin....errr yang lain takder ker? "yang nak bagi besar dan panjang ader?" pehh... lagi mencabar soalan member nebengz bagi ni... hahaha lantak la..memang saja je main-main dengan  brader ni

"ok bang...yang ni memang susah cari..tapi memang ada...pastu dia keluarkan lagi barang daripada beg misteri dia...botol macam botol  minyak gamat rupanya... nebengz tanya " ni minyak lintah ke?  brader tu jawab " eh bukan bang... ni minyak jampi ni....taley wat main-main..takleh langkah...nak guna pun kena pakai ayat ni " blablabbla........ brader tu memberi penerangan ........... sambil mendengar syarahan brader tu member nebengz lihat jam...ok dah jam 11 ni..banyak lagi kerja tak buat ni..haishh..

"ok gini la bang..kitorang beli ubat luka tu jelah...kami tak biasa pakai ubat-ubat macam ni."...lepas beli ubat sapu luka yang harga dalam 10 hinggit tu....brader tu pun meninggalkan diri .... tutup cerita

****************


Ok begini..nebengz nak tanya reader semua:

  • korang percaya ke ubat-ubat kuat tenaga batin ni
  • korang tak risau ke beli ubat ini sebab tiada sijil kesihatan yang diiktiraf
itu sahaja entri kali ini...okbai

7 suka minum Orenzsusu:

CikBulat said...

malas baca. HAHAHA.

Nebengz... said...

@CikBulat baca baca baca!

AesyaZealous said...

dem. aku dah terbaca..hahahaha... ade ke ubat2 gitu..?? mengarut lah!!jampi2 lak! ye ye ajeeeeeee

Nebengz... said...

@AesyaZealous betul la ader...ini kisah benar + rekaan aku..yaww

APi said...

kedai awek kemboja tu kat mane weh?
*tetibe

Nebengz... said...

@APi kat taman permint

Shazwan said...

wow!!hahaha..member aku slalu la pegi mengurut nih...