Tuesday, 10 May 2011

Bola bola kampung

 Yeahhh!! aku dah beli keybord baru!!!! pasni senang la nak menaip dan tertaip...hehehehehehe :- ok iklan dah tamat 

sekarang aku tengah cuti cuti holiday bla bla bla watever~ kat kampung halaman..study dah habis...minggu depan nak pergi kursus pula....lepas habis kursus entahlah... jalan jalan kuala lumpur cari kerja mungkin? 

aktiviti kat kampung memang padat (tangan atas dada mata ke atas) =.= . "sapok bosan yang teramat puah dop tau wak menda dah ni..hummm" online~jemput anak sedara~makan tido dan melepak ngan member ...hahaha ...entah berapa lama tah aku dapat bertahan duduk kat kampung ni ...

petang tadi aku ngan member aku seperti biasa. aktiviti yang biasa dilakukan oleh remaja sekarang dilakukan ..iaitu melepak ..tapi aku takdelah parking moto kat tepi longkang, kat busten, ataupun kat kedai kopi ..kalau masa belaja dulu memang lah...lepak kat mana? pantai,mekdi,karoke,snuker, paling bangang pun kat taman..tapi ni kampung der~ mana ada menda macam tu kat sini...hurmm...nak taknak lepak kat padang tempat orang main bola lah..lalala

"dah apsal kau tak main bola sekali der?:- soalan biasa yang pasti akan terdetik dihati korang ...ok aku bukan taknak main  ...tapi kasut aku takde ...dahla kaki besar gedabak...nak pinjam pun takde saiz ..hahaha ...nak main kaki ayam? ..ok no no no....aku sayang kaki aku der~ nak pakai lama ni....mau tak parah kalau kena pijak kaki aku ni?? ...ok done 

yang menariknya kalau main bola kat kampung ni....disebabkan takda jersi~ maka adat turun temurun yang dikekalkan dari zaman berzaman. mula-mula main seperti biasa...dan selepas itu bila   pasukan itu menjaringkan gol, pihak lawan perlulah menanggalkan baju . dengan itu dapatlah kita bezakan mana satu ahli  pasukan yang bermain..senang kan?


tapi masa aku balik kampung ni ada kelainan sikit..."eh, bila masa pula ada orang main bola jaring ni?" dulu takda pun..hurm ..mungkin diorang training kot..ada pertandingan peringkat liga kampung ..hik3

tapi yang kelakarnya bila orang perempuan ni ...masa main bola jaring~ aku tengok diorang lebih banyak bercakap dan ketawa ..kalau cakap pasal permainan takpe gak..ini entah melencong kemana arah...ok abaikan..baik aku tengok dak laki main bola sepak..lagi best..



hari dah gelap..dah senja...apa lagi~ balik la...ko ingat ini bandar ke? orang bandar pun balik rumah kalau dah senja....okbye

4 suka minum Orenzsusu:

riben putih said...

katun tuh comel~ hehe ^^

Nebengz... said...

ha?? pelukis tu comel tak?? lalala

riben putih said...

comel2 jugak.....heheheh yg pakai riben tuh lagi comell..hikhik

LinE PuTih LiNe HiTaM said...

blog aku terpinggir...