Sunday, 13 March 2011

Kongsi movie 2011 review




peh macam best pula filem baru lakonan shaheizi sam ini...cerita apa kalau bukan filem kongsi terbitan metrowealth ini..yang menjadi kelainannya lagi filem ini telah diarah oleh pengarah muda filem v3 samseng jalanan iaitu farid kamil..fuyoo farid kamil diberi tanggungjawab yang besar kali ini untuk mengarah sebuah filem bergendre aksi komedi yang aku jangka akan meletup kebaabo00m seawal tarikh tayangannya di pagawam pada bulan 12 march 2001 nanti..

antara pelakon lain yang agak femes ialah putri mardiana,azad jasmin,norliyana jasmin, dan fizo omar

filem kongsi ini berkisar mengenai penyiasatan asp shariff (fizo omar) mengenai kes pembunuhan geng-geng kongsi gelap di sekitar kuala lumpur.dengan itu watak pembunuh upahan iaitu tumulak(shaheizi sam) buak tumulawak ya..tumulak..telah terbongkar dalam siasatan ini.tumulak telah dituduh sebagai pembunuh atas desakan kerana terpaksa untuk membayar hutang piutang yang melandanya. padahal secara realitinya pembunuhan tersebut telah dirancang oleh kimpedu(zul handyblack)..bukan hempedu ya..kimpedu..yang mengupah tumulak untuk menguasai kuala lumpur.

"lu langsi..lu mati'..kemungkinan ini ayat yang mungkin akan menjadi ikutan setelah filem ini ditayangkan. Antara babak-babak yang menarik dalam filem ini ialah adegan kejar-mengejar kereta polis yang memakai evo..peh evo la..bukan waja...evo der.. dan last sekali kereta evo itu akan dihancurkan...rileks je hancurkan kereta evo polis...baru gempak der!!..

nak tengok poster filem ni?? sempoi je la...

sempoi kan?



2 suka minum Orenzsusu:

AesyaZealous said...

aisehhhh..baik bagi aku evo tu..nak pi tgk cite ni!!!

Nebengz... said...

tggu bulan 5 nanti...hu3