Saturday 6 August 2011

Tips untuk nampak comel



Anda comel? mahu kelihatan comel? aku ada tips!

Comel tak ?? lalala...

salam kepada reader semua ....hari ini aku nak bagi sedikit tips untuk memberi kita nampak kelihatan comel. sapa yang mahu kelihatan comel jangan segan silu..baca je tips kat bawah ini ^^

Maksud Comel
Comel bermaksud cantik menarik tertarik kau memang dabomm dan kecil orangnya manakala kecomelan bermaksud sifatnya yang menjadikan ia comel. Comel tak terletak pada orang sahaja walhal comel juga boleh  dilihat pada binatang ,patung, dan apa sahaja objek. Kita juga biasa memanggil comel dengan nama lain iaitu cute,kiut comey, cumie, omel, dan tomey dan sebagainya mengikut kesesuaian masing masing.


Bagaimana untuk nampak comel
Kita boleh dilihat comel menerus dua perkara iaitu perwatakan dan gaya pemakaian kita
  • Cuba korang gila "giggle"dengan perkara yang korang rasa lucu dan kelakar. 
  • mestilah sentiasa ceria dan aktif, kalau sedih nangis je puas-puas 
  • pakaila apa jenis baju yang korang rasa berkenan 
  • pastikan anda ini peramah tapi jangan melebih-lebih pulak 
  • jangan hikpokrit dan jangan sombong, be yourself 
  • tingkatkan keyakinan diri 

Untuk pemakaian eloklah memakai pakaian yang boleh dikategorikan sebagai ceria dan harmoni. dengan itu mood yang ceria itu kita boleh rasai. Pada bahagian wajah pada pandangan aku selaku penulis.. kecantikan itu merupakan perkara yang subjektif ,oleh itu jagalah bahagian wajah anda...*cuci muka selalu..pakai krim pencerah hape ke,,,haaaa korang pandai kan . Untuk menambah kecomelan lagi aku cadangkan korang pakai la kanta sentuh aka contact lens .. kan sekarang ada lens yang berwarna warni tu..kalau pakai mesti nampak comel macam ini:


sekian tip sempoi dari saya..assalamualaikum


Mood: lepas ini buat tips untuk nampak COOL dan POYO ..erk!