Monday, 1 August 2011

Perlukah bermain Mercun


Aku bangun sahur pagi tadi ... lepas celik mata...cuci muka siap semua pastu makan je la... tak banyak pun ..cukuplah sekadar mengalas perut.. tak lupa juga makan buah kurma  dua ulas ...alhamdulillah kenyang...

lepas tu aku lepas makan sementara menunggu waktu imsak habis ...dan juga lah mengasap sepam dua sambil mengonlinekan diri ni.. err...ramai jugak yang online pagi-pagi buta ni? huhh pelik 

tiba tiba aku terdengar bunyi letupan dentuman yang amat kuat.. Kebabooom!!!! ....lepas tu ada lagi bunyi itu..kebaaaabooommm!!!!!! ..peh puasa baru hari pertama korang dah main mercun ke? agak-agak la nak kejut orang bangun sahur...jangan la sampai tahap macam ni.. huhh..

Tapi ingatkah korang ...:
  • sebab mercun ada orang putus jarinya
  • sebab mercun ada orang buta matanya
  • sebab mercun ada orang kehilangan anaknya
  • sebab mercun ada orang sakit hati tacing kat hang
pasal kecederaan tu...jujur aku cakap aku main gak mercun ..tapi aku tegaskan elakkan la mengajar budak-budak kecik yang masin innesen ni bermain mercun sebab diorang ni kurang matang lagi... asyik nak bermain je..bayangkan dengan mercun pun diorang nak main main?.. dan lagi satu banyak kes kemalangan disebabkan mercun melibatkan kanak-kanak ya... so renungkan..

Mood: Selamat berpuasa!! ^^


0 suka minum Orenzsusu: