Monday, 1 August 2011

Perkara yang membatalkan puasa dibulan ramadhan ini part 2

Erm semalam aku dah mengenai ceritakan perkara yang membatalkan puasa beserta gambar tetapi entri itu masih tidak lengkap lagi ...maka hari ini aku akan sambung entri semalam itu.

sambungan entri perkara yang membatalkan puasa di bulan ramadhan part 1

Hilang akal disebabkan gila atau sengaja mabuk


contohnya korang ada penyakit sawan ataupun mereng sikit... jadi kalau masa korang tengah puasa tu dengan tiba-tiba je penyakit korang datang..hah batal la jawabnya 




Kedatangan Haid bagi perempuan

Sememangnya ini merupakan jawapan ataupun alasan yang selalu digunakan oleh gegurl untuk tidak berpuasa... kalau tanya asal x puasa ? diorang akan jawab "owg piyed lahh" ahaha untung la kau pempuan sebab kalau laki yang cakap macam tu sememangnya akan kena penyepak...errr



Mengeluarkan air mani dengan sengaja di siang hari tetapi jika bermimpi tidak terbatal puasanya


Aha kaum lelaki sekalian.. agaklah nak beronani itu .. buok bebenor perangainya ... eisshhh.. malas lah nak cerita .. psssstttt~ behave your self!



Murtad
Murtad maknanya seseorang itu telah keluar daripada islam seterusnya menganut agama lain.. oleh itu jikalau seorang itu murtad maka secara otomatiknya dia terbatal puasanya .. tapi ingatlah.. buruk bebenor kalau orang itu murtad




sekian... selamat berpuasa .. ^^

0 suka minum Orenzsusu: